torsdag 5 april 2012

Lidköping - världens mittpunkt

Först och främst: Tony Hannaford, man skriker inte i örat på någon och lägger på när man frågar "ursäkta, vad sa du?".

Ok, idag har jag jobbat igen; stått i ett hav av nejlikor och liljor och fridfullt slitit ut mina nya arbetshandskar. Måste förstärka min plocktumme med tejp (på handsken alltså)... Jag skulle jobbat igår, men det blev inget, men på lördag, ev måndag och definitivt på tisdag är det jobb tydligen. Klockan sex på lördag, uääh.. >.<
     Igår kom en ny tjej till hostelet, en svenska vid namn Anna från Alingsås-hållet vars syster är präst i Lidköping :S Världen är liten ändå! Så nu bor det två andra i "mitt" rum! Hmpf! :P Hehe.
     Jaa, annars händer det inte så mycket... Köpte en chokladpåskhare och en påse chokladägg i tisdags när jag var och storhandla vid Tea Tree Plaza, inför påsken. Mumma!
     Försäkringen är betald efter ett stressigt dygn med många frustrerade mejl och sms till päronen. Tack för hjälpen! (Mina kort fungerade inte av nån anledning, så de fick hjälpa mig betala sålänge.)
     Upptäckte Gumerachas två (!) second hand-affärer igår lite och stod och fingrade på stickor och garn... Det vore ju så mysigt och så skulle jag få nåt att göra! Men slösa pengar på garn? Och går det fel så har jag ingen mor som kan hjälpa mig, så njaa... :)
     Varmt och 32 grader idag, men det är nog sista rycket för värmen, snart blir det kallare... Runt 20 grader. Skönt att mestadels jobba i ett växthus då i alla fall, då kommer inte ev. regn åt en heller!
     Har lyckats sätta mig in i högskoleantagningen lite, trots att jag sagt att jag inte ska läsa! Men Linköping eller Göteborg?? Jag blir galen! Men jag ska inte läsa. Inte. Jag behöver mer tid att sätta mig in i det här ordentligt först. Om inte nån bara säger vad jag ska göra? Nej, jag ska inte läsa. Men LiU eller GU, det är frågan! (Biologi är det som gäller!)

Glad påsk om vi inte hörs innan dess! Kramar!

2 kommentarer:

  1. GU Amanda! Klart du ska läsa i Göteborg!

    SvaraRadera
  2. jobba Amanda :D klart du ska ha ett friår i Sverige med det är du värd efter ett år så långt borta :)

    SvaraRadera