tisdag 26 mars 2013

"Sparly's" bröllop

I fredags var jag på bröllop mellan en av Regans kompisar från fotbollen och givetvis hans blivande fru, Keith/Spud och Carly. De var även med oss på Falls (festivalen).
I fina kläder åkte jag, Regan och hans bror, som kommit till Adelaide dagen till ära, till Botanical Gardens där bröllopet skulle hållas. Det kändes som om det var mest fotbollsfolk där, plus lite släktingar såklart, kanske runt 50-60 personer totalt. Klockan tre skulle ceremonin börja, men bruden var ca 20 minuter sen (säkert med flit).
    
Förutom att en sjukhushelikopter började surra och flög iväg precis när ceremonin började och att det började regna efteråt när en gruppbild skulle tas skedde inga större missöden. På det personliga planet var det dock lite drama när min klack sa "snap!" och gick sönder, så jag och Regan fick springa till stan och köpa nya (obekväma) skor!

Klockan sex skulle mottagningen vara, så innan dess gick alla gäster till PJ O'Briens, en irländsk pub, och hängde där tills dess. Mottagningen hölls på "Henry's Brasserie", en fin inglasad lokal vid Ayers House på North Terrace.
 
Sen åts det och dracks det, folk höll tal och allt sånt som sker på bröllop. Man fick välja mellan två olika förrätter och huvudrätter. De flesta missade att äta sin tårta, då den serverades när festen satts igång, men jag fick i mig en liten bit. Det fanns även ett plockgodisbord, där man fick fylla en liten ask med godis och ta med hem. Gulligt och gott!

Vi åkte hem ganska tidigt, runt halv tolv, men det hjälpte inte pojken min som fick stanna vid ett stackars träd på hemvägen, om ni förstår vad jag menar... ;) Drick aldrig rödvin barn!

Fin plats!

Fin uppsättning!

Fin ceremoni!


Fin lokal!
Fint tak!

Förrätt - Mozzarella nånting med pesto blablabla
Huvudrätt - Biff med sockerärtos, mos av nåt slag mm

Bröllopstårta!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar