onsdag 20 mars 2013

Melbourne igen!

Så var jag i Melbourne igen då! Just nu sitter jag på en bänk på Bourke st och vilar benen, och lyssnar på några svängiga  gatumusikanter ("Our Symphonic Life") efter att ha gått runt och shoppat i timmar. Eller ja, jag har ju inte köpt nåt... ännu! Jag har ett presentkort på $50 att spendera på Myer (typ Åhléns city), så jag fått väl se om jag ska få nåt köpt. Jag flög 7.25 imorse och kom fram runt nio lokal tid. Det första jag gjorde var att dricka en kopp italiensk varm choklad på favoritmysgatan Degraves st. Lunch köpte jag också på ett favvoställe sen förra gången jag var här, Cafe et Patisserie Melbourne Centre Place, eller nåt sånt, på samma gata, eller laneway som det kanske kallas här.
 
Åh herregud vad skönt att sitta ner..!
 
Varm italiensk choklad på Café Issus på Degraves st
Degraves st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar