onsdag 13 mars 2013

Spontanreseri

Om en vecka är jag i Melbourne minsann! Men bara för 1,5 dag. Min "landlord", som jag har svenskalektioner med (Har jag skrivit om det? För en halvtimme i veckan för jag ord han tränat in och jag får $15 av hyran. Låter lite underligt kanske men varför inte?), skulle dit med jobbet och han frågade om jag ville hänga med, på hans jobbs bekostnad! Han kommer jobba hela tiden, så jag kan göra vad jag vill (eller ja, det skulle jag väl kunna göra ändå). Han är inte sån på nåt sätt, bara världens största och noggrannaste nörd, som ville hjälpa mig, den svenska backpackern, att uppptäcka Australien, eller nåt sånt. Femstjärnigt hotell, flyg betalt, hotellfrukost(!!!), storstad = gött. Frågan är bara vad jag ska göra i Melbourne under en (och en halv) dag??! Dessa problem..

Han frågade också om jag ville följa med till Darwin under samma koncept under en hel vecka i april/maj. Jag har inte bestämt mig än.. När jag skriver om det och tänker på det nu så verkar det ju nästa självklart att jag borde åka - betalt femstjärnigt hotell, i princip all transport betald, en vecka i Darwin - men varför tvekar jag då? Jag är ju faktiskt på en working holiday fortfarande, men jag tänker på att jag förlorar jobb och så är det lite tråkigt att åka ensam, speciellt när jag inte kommer möta folk på samma sätt som när man bor på hostel. Jag är ju bara för tråkig...
     Lite konstigt känns det också att åka med min "landlord" (vad fasen heter det på svenska?), eller på hans/hans jobbs bekostnad i alla fall. Jag kommer ju som sagt inte hänga med honom direkt :S Och jag måste bestämma mig snart, helst igår. Ska jag åka?? Frågade Regan om han ville följa med för en billig peng, men han har plugg så han var tveksam. Det skulle ju slå spiken i kistan i så fall! Jag vill ju spendera så mycket tid som möjligt med honom när vår tid börjar rinna ut.. (NEEEJ)

Men ja ja, Melbourne på onsadg i alla fall! Och jag hinner hem till volleybollen på torsdagen, superbt. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar