måndag 11 mars 2013

Cricket grand final

I helgen var det cricket grand final för Paracombe och jag har sett cricket två dagar i rad... Inte världens roligaste aktivitet, men det blev lite spännande andra dagen i söndags då Paracombe bara behövde göra några "runs" för att vinna men tiden (aka "over"-sarna) började rinna ut. Men de kalarde det med en magnifik "six" (en boll som slås över linjen utan att studsa) och de vann för andra året i rad. Efter detta var det festligheter, men jag höll mig därifrån för att låta pojkarna vara för sig själva ett tag. Det slutade i mycket "shenanigans" (alltså underliga, oförklarliga, underhållande, etc händelser) under kvällen/natten, såsom vatten/ölkrig, brännande av hattar, drickande ur cricketbats, nakenhet och episka ost- och köttmackor. Boys.. suck... De var lite trötta idag. Imorse så åkte jag, Regan, Rhys och kompisen Alex upp till cricketklubben för att se förödelsen och för att städa upp. Slutade med en mopp i hand trots att jag sagt att jag INTE skulle städa upp nån annans röra minsann..!
     Efter det köpte killarna världens största påse med pommes frites och så åkte vi till Alex hus och spelade Halo 4 på Xbox. Jag är en sån gamer (not)! Och nu sitter jag i Paracombe och skriver. Regan spelar footy.
     Det är Public Holiday idag förresten, så folk är lediga, inklusive mig. Men resten av veckan jobbar jag, hela fyra dagar, whoo!
     Trettioåtta grader var det idag och imorgon skulle det enligt tv:n bli trettionio. Men till helgen ska det bli kallare, med hela åtta grader som lägsta temperatur, ojojoj! ;)

Detta var förmodligen den sista cricketen jag kommer se på länge.. Tur att det slutade på topp då! Men detta faktum gör mig inte jätteledsen faktiskt.. :) Nu är det footyseason! Det tar aldrig slut, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar