söndag 24 mars 2013

Melbourne dag två

Jag köpte minsann ett par t-shirtar på Myer, och senare en stickad tröja precis innan jag åkte till flygplatsen. I alla fall, efter att ha gått runt på stan och i affärer hela dagen satte jag mig på Federation Square i en timme och bara satt. Det var så skönt, solen sken och det var lungt på en storstads vis.
     Sen gick jag till hotellet. David, hyresvärden hade bokat så vi fick två rum, skönt! Mitt hade ensuite-badrum och otrolig utsikt från 29:e våningen. Hängde där ett tag, sen gick vi ut och åt på Southbank och efter det gjorde jag min egen grej igen och försökte gå ut själv men det var tråkigt och jag var alldeles för trött insåg jag så jag gick tillbaka (och gick och la mig och stirrade på Eureka Skytower).
 
Dag två då. Jag gick upp klockan åtta drygt och tog ett dopp i hotellets pool, vilket var helt fantastiskt skönt. Efter att ha checkat ut och jag äcklig mannagrynsgröt på restaurangen nedanför till frukost. Det var otroligt blåsigt ute idag, tvärvändning från gårdagens solsken. Jag gick till Melbourne Aquarium och hängde där ett tag. Det var lite av en besvikelse för det var inte så stort (plus att de byggde om) och det var ganska dyrt att gå in, men jaja, jag fick se lite hajar, pingviner, rockor, sjöhästar och fiskar av olika de slag i alla fall.
     Efter det så gick jag en promenad (alltid i motvind..) till Docklands, men vädret var skit och tidenr ann ut fort så jag gick till buss/tågstationen för att ta mig till flygplatsen. Där hittade jag en outlet och efter en stressad shoppingrunda var jag en stickad tröja rikare (mys!). Tog shuttlebussen till Tullamarine-fygplatsen, där jag sedan stressade runt. Jag åt ingen lunch för jag trodde jag inte hade tid, men sen blev flyget försenat men ingen visste eller sa hur länge, så jag köpte inget att äta och jag blev grinig och jag väntade och väntade, boardade och väntade, flög, och väntade, kom fram, väntade på bussen, bussen kom, bussen var långsam, jag var stressad, hungrig, ville inte bli sen till volleybollen OCH det blåse. Me not happy. Men det ordnade sig, jag köpte en paj och sprang till volleybollen och spelade i pyjamaströja för det var det enda jag hade. Glad igen!
 
Rocka på Melbourne Aquarium. De hade enorma rockor där, den här var bara en liten plutt!
 
Hon skulle bli matad, men ville inte vara med!
 
Min utsikt i dagsljus.
Jihoo, jag flyger!!
Min frukost så ganska bra ut, men skenet bedrog..
Lite graffiti från dag ett.
Hej från Melbourne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar