tisdag 26 mars 2013

Footy season!

Fotbollssäsongen har startat igen med första matchen i fredags (Crows förlorade) och jag såg min första match i Kersbrook. Mr "Pull over the car!" som är med i "army reserves" skulle marchera runt på militärläger hela helgen, men mådde inte tillräckligt bra (klockan sex) på morgonen, så han stannade hemma, så jag blev kvar i hillsen och såg en testmatch på eftermiddagen mellan Kersbrook och Elizabeth. En två timmars footy-match är rena rama semestern jämfört med en hel dags cricket!

Efter lite filmtittande åkte jag dock hem och senare gick jag ut själv till en avskedsfest för min volleybolltränare som skulle åka tillbaka till Frankrike. Trots att jag bara kände en där, förutom huvudpersonen själv, och som gick hem ganska tidigt, så hade jag en bra kväll! Träffade lite folk, som jag sen träffade igen på söndagen när jag åkte till Glenelg för att spela volleyboll där. På tisdagar, torsdagar och söndagar är det nämligen "King's" där (vi kallade det Paradise hemma), ett ganska ledigt och socialt sätt att spela volleyboll. Det var riktigt kul! Jag var där mellan typ 2- 4 och efteråt hämtade en militärklädd Regan mig och så åkte vi och kollade in "Oz - The Great and Powerful" på drive-in bio. Mysigt!

Igår jobbade jag och idag har jag varit på stan och shoppat (japp, jag har faktiskt KÖPT saker!) och så har jag varit i Glenelg och spelat beach igen! :) Drygt 30 grader och varma vindar idag! Imorgon ska det dock regna och åska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar