söndag 21 april 2013

Det regnar!

Hängde i Paracombe och gjorde i princip ingenting till i onsdags. Skönt att ha gamla hederliga slappardagar också, känns som om det var längesen jag hade en riktig sådan. Och nu fick jag flera! Mycket "Breaking Bad"-tittande blev det.

I torsdags jobbade jag och efteråt spelade jag som vanligt volleyboll. Det börjar bli kallare ute nu. Och solen går ner drygt klockan sex. Så det blev att spela i strålkastarljus och tjocktröja! Fick än en gång spela en match med samma partner för ett lag inte kunde spela och vi förlorade igen! Grr! Jaja, det var kul i alla fall.

I fredags vanadrade jag runt lite på stan och gjorde ärenden och så köpte jag mig en skopa saffransgkass på Gelatissimo, världens bästa glasställe! Såå goott!

Och så i helgen har jag jobbat lördag och idag, söndag, på Pure and Natural, stället jag knappt jobbar på längre. Lite utmanande var det.  man är vanligtvis två på helgerna, en i fronten och en i bak som förbereder maten. Jag är vanligtvis i fram, i den andra shopen och jobbar vanligtvis inte morgnar. Nu fick jag vara i bak, på (oorganiserade) P+N och göra allt som görs på morgonen... Plus att jag var den som visste mest av dem jag jobbade med. Men det gick bra! Nu vet jag hur man lagar fläsk i ugn!

Tog precis en springtur och är nu nyduschad och väntar på Regan! Hemlängtanskänslorna (jepp, de finns) är som bortblåsta! :) Han har varit på cricketresa i helgen.

Första riktiga regmet idag på sju månader! Det öste precis ner, men nu är det ganska stilla. Cyklade till jobbet i morse. Snacka om att jag blev blöt...

Förresten, måste jag promota Flume litegrann. Denna 21-åring från Australien som jag vet är stor i USA, och här såklart, men som jag inte riktigt fattat om man känner till i Sverige eller inte än. Om inte så är det väl bara en tidsfråga. Och om han redan är känd så gör det väl inget att höra det en gång till:

 
Gillar alla hans låtar, så det var svårt att välja. Lyssna på hela albumet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar