onsdag 3 april 2013

Oakbank Easter Racing Carnival

Över påskhelgen så var det som vanligt galopp vid racebanan i Oakbank i Adelaide Hills och vi var där i måndags! Uppklädda i någorlunda fina kläder, som sig så bör vid racing i Australien, och med Bailey's och andra drycker i hand gick jag och Regan och kompisarna Alex, Tom med flickvän Kayla runt och hälsade på folk och kollade på ett och annat lopp. Många tar det hela som en bra ursäkt för att dricka och klä upp sig och hyr hela bussar för att ta sig dit, troligtvis utan att se en enda häst under dagen. Men vi spelade lite minsann. Jag satsade på fyra lopp, varav jag vann de två första och även det tredje EGENTLIGEN, men en protest lades in och jag vann visst inte alls.. Det fjärde gick åt pipan. Men jag satsade totalt nio dollar (ingen storspelare..) och kom ut med $13.90, så $4,90 upp! :D

Det var tydligen inte så mycket folk där den dagen, vilket tydligen var ovanligt (kan ha berott på det gråa vädret), men jag hade kul i alla fall!

Alex och Regan steker upp några "snags"
Hoppla!
Starten
På vandring
Bussfolket
Hade jag ont i fötterna efter en heldag i dessa? Det kan du hoppa upp och sätta dig på! Inte världens bekvämaste skor (och inte världens mest anpassade fötter...)
Storvinsten! Kaching!
Mer hästar
Lita aldrig på danskar! Vinsten som protesterades iväg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar