tisdag 2 april 2013

Whoopsies!

Oops, jag har visst gått oförsäkrad sen den fjärde januari. Problematiskt. Och icke går det att få en ny försäkring med Gouda när jag redan befinner mig utomlands. Synd, då den ju var så bra (Gouda ungdomsreseförsäkring)! De föreslog att jag skulle kolla med ett företag kallat "ihi Scandínavia" (som hör ihop med Bupa) eller köpa en här, kanske via Bupa, som är ganska stora här (de har reklam på tv i alla fall). Problemet är att jag ju får alla sjukhuskostnader och sånt betalda, men jag får ju inte hela resebiten med en vanlig sjukförsäkring, så som oväntad hemresa och allt vad det kan handla om..Tror dock jag har lite försäkring i min superfund (aka pensionsfond) som alla arbetsgivare automatiskt sätter upp för en, så det är ju alltid nåt, men det räknas ju inte om jag skulle få för mig att gå till doktorn. Och skulle jag göra det så skulle jag ju behöva betala allt själv, då jag inte får tillbaka något från Medicare utan försäkring. Så jag behöver en försäkring snart, men vilken??

Dessutom har jag ofixbar punka på cykeln. Det blir till att ringa försäkringsbolag och köpa cykelslang imorgon...

GAAH, jag vill inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar