fredag 4 november 2011

Lite latino och lite svenskt..

Jag börjar med att skriva lite om gårdagskvällen. Då gjorde vi nämligen något ganska spontant och hyfsat galet: vi gick på latinoklubb! Allt jag kan säga är "haha"! Den där gratisklubben rakt över gatan har nämligen latinokvällar på torsdagar, så vi tänkte att vi kan väl gå in och se vad det är, för skojs skull. Det fanns så många som var så bra! Vi stod först i ett hörn och fascinerades av alltihop, men efter ett tag så blev vi uppbjudna och sen svängde vi våra lurviga (hatar det uttrycket egentligen..) en bra stund! Hahaha! Jag kände mig så skandinavisk! Dansade bl.a. med en Alejandro från Mexiko. De ni! Haha, galet :D Det slutade med att jag (och sen även Cattis) dansade med nån slags f.d. salsa/latinolärare som visade hur det skulle gå till! Så det blev lite privat/gratislektion där också! Kul! Man blev så otroligt varm, och svettig, av att dansa. Dessutom var vi inte alls lika snyggt klädda som resten av folket där, men det funkade ju tydligen i alla fall. Cattis var f.ö. bättre på mig på att dansa, för den som undrade, men hon har ju dansat förr så hon hade ju lite fördel! Hehe :P

Idag har vi istället upplevt lite svensk kultur och åkt till IKEA! Yay :D Vi gick varvet runt och läste alla svenska namn på skyltarna (å ä ö <3) och var bara allmänt stolta över vår svenskhet. Sen kollade vi in utbudet i "The Swedish Food Store" och dreglade över havreflarn, Ahlgrens Bilar, pepparkakor, kaviar, sylt, kräftor, godisfiskar, ballerinakex och allt annat gott (och svenskt) som fanns där... Mmm... Julmaten är ju kirrad i alla fall, till viss del, med pepparkakor och glögg, m.m. Mums!
     Sen åt vi köttbullar med gräddsås (köttbullarna var lite mjöliga, men mums ändå!), lingonsylt (mmm..) och pommes frites (fel!!) i restaurangen och jag unnade mig en äpplekaka också (dock kall och utan vaniljsås, men ändå så gott..). Sen åkte vi tillbaka!
     Ofta när vi börjar prata om vad vi saknar från Sverige så börjar vi av någon konstig anledning alltid prata om olika maträtter.. Kanske beroende på vår lite tråkiga diet, men nu har vi kanskefått vårt sug stillat lite.. Eller så har det bara ökat.. Jag är i alla fall fortfarande sugen på ostkaka med sylt och grädde. Och färskpotatis. Och lussekatter. Och semlor. Och knäckebröd. Och gravlax. Och mycket, mycket mer...

IKEA i Stirling.

Tummarna upp!

Glögg :D De rekommenderar även att servera den kall pga den australiska (varma) sommaren!

Köttbullar. Jag var såå hungrig...

Oh, yes.. :)

Åh. Herre. Gud. Vad. Gott.

Huh?

Huh??

Talar för sig själv.. Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar