lördag 5 november 2011

Shopping!

Idag har det varit spenderarbyxorna på för min del! Eller ja, jag har väl kanske inte köpt såå mycket och det jag har köpt har inte varit så dyrt, men det har varit mer av en känsla att jag inte vill/behöver hålla i pengarna så hårt idag. Så, vad har jag då köpt? En t-shirt på second hand för $5 (Inte dåligt med tanke på att det var Billabong!), en hatt (äntligen..!), ett skärp (på rea. Jag behöver tydligen skärp i alla min byxor nu. Vet inte om det beror på att jag har gått ner eller om de var så och jag bara nu har insett hur dåligt de sitter eg. :S). Som lunch idag tog vi en kycklingburrito nere i nåt som närmast kan jämföras med Hötorgshallen i Stockholm. Mycket att välja mellan! Igår köpte jag en sax också, för att klippa min lugg, så nu är den kort och fin igen!
     Inte så fantastiska saker kanske, men för en som inte shoppat på evigheter (sen i somras typ) så var det nåt! Sen handlade det ju om den där känslan, den var skön... Vi kommer snart jobba och få lön! :D
     Apropå det så har det blivt lite små förändringar i det. Vi kommer att börja jobba på måndag, men kl 9 istället för kl 7 (humanare!). Sen kommer vi bara att göra typ dagsturer eller nåt de två första dagarna, alltså måndag och tisdag, så vi kommer komma tillbaka på kvällarna, så vi ska bo kvar här de nätterna. Sen åker vi förmodligen på onsdag!

Nu tänkte jag skriva några tips på butiker (eller minnesanteckningar för min egen del) som jag gillar i Perth!

Siam Temple, William St, Northbridge
Underbar liten butik med lite asieninspirerade kläder. massor av klänningar och andra kläder, smycken, lite skor, underbara väskor (jag vill ha allihop!), seconhand avdelning (där jag köpte min billabong-t-shirt). I $20-40 klassen typ.

City Beach Australia, Murray St
Stor affär för både tjejer, killar och barn. Säljer märken såsom Billabong, Rip Curl, Roxy och liknande märken. Dyrt såklart, men åh så fint! Vill ha! Dessutom måste man ju älska en butik som spelar Wavves, Drums och annan bäst musik i högtalarna. Dessutom igen, så säljer de även surfbrädor (!) i butiken. Me like! Köpte mitt skärp här och Cattis har köpt ett par shorts.

Noise Pollution Records, William St, Northbridge
Pappa, du skulle älska den här affären.. Jag gör det i alla fall. Full med LP-skivor i alla möjliga genrer med både ny och gammal musik. T-shirtar med bandnamn och liknande. Lite gitarrer på väggarna. Lite rockig inredning. Kollade inte priserna, förutom på t-shitarna ($30), men det var nog inte så dyrt (en reaback med LP:s för $2 utanför..).

Noise Pollution Records
New Edition Bookshop, William St, Northbridge
Liten bokaffär med lite av varje, många ganska udda titlar, tror jag. Hittade en bok jag gillade där, men den var lite för dyr.. men jag gillar affären i alla fall. ett sånt ställe där man kan fylla sin bokhylla med de mest olika böcker om allt möjligt!

New Edition Bookshop
Discount Book World, Murray St
Hyfsat billiga böcker. Har dock en hörna full med billiga klassiker, de flesta kostar runt $7! Så där kan man gå lös. Har dock inte köpt nån, men Cattis har.. :P

Dangerfield, Murray St (inne i ett köpcenter typ)
Ett hyfsat dyrt ställe (för en backpacker), men fyllt med kläder , smycken och accesoarer, men framför allt massor av t-shirtar med tryck! Jag älskar t-shirtar med tryck! Alltså typ tryck som säger något eller från filmer eller musik, osv. Cattis köpte en t-shirt därifrån, jättefin!

Dangerfield
Kikki.K, Murray St (inne i samma köpcenter som Dangerfield)
Skrivböcker och skrivsaker, mm. Märket är från Sverige på nåt sätt, så lite svenska namn och ord dyker upp i sortimentet. Det gillar vi! Sen är det fina saker med vill ha-feeling också! Även här har Cattis shoppat loss! :P

Kikki.K
+ lite annat smått och gått. Tog inte med nån av kedjorna, eller som jag misstänker är kedjor, såsom Sportsgirl, Bardot, osv. Dangerfield och City Beach kanske visserligen är kedjor, men jag gillar dem starkt så de fick vara med. Men annars är Sportsgirl en godbit också! Summa summarum: Jag vill ha pengar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar