lördag 4 februari 2012

Heja Australien!

Igår lämnade vi ut lite CV:n på lite olika ställen, jag, Cattis och Marcus. Sen åkte vi + Patrik och Lina (hans kompis) till IKEA för att äta köttbullar. Mums! Tog en kanelbulle också. MUMS! Sen på kvällen hade jag, Cattis och Patrik bestämt oss för att gå på cricket, Indien-Australien, en sån där kort match (Twenty20) som jag var på sist. Det var riktigt kul! Publiken var inne i det, vi var inne i det och matchen var hyfsat "actionfylld" med mycket grejer som pågick runtomkring också! 62,276 personer var i publiken, på Australiens största sportarena, MCG ("Melbourne Cricket Ground"). Australien förlorade dock... Men Indien var bättre, det kunde till och med jag se! Trodde förresten aldrig  att jag skulle förklara reglerna för cricket för någon annan, haha! Biljetterna var dyrare den här gången, $50, men det var helt klart värt det!


VB och cricket på MCG. Är jag i Melbourne eller?
En bild på varje köttbullemåltid är ett måste!
I torsdags var vi i Botanical Gardens och vandrade runt, sen på kvällen var vi på barpremiär för en nyöppnad bar i Collingwood. Exklusivt! Det var Linas kompis man som kände ägaren, en cyklare. Vi var bästisar med ägaren, mhrm! Nej det var vi inte, man alla andra där (alla hippa Melbournebor) var väl det! Kul var det i alla fall!

På vandring
Botanical Gardens
"Shrine of Rememberence", ett krigsmonument
Halloooo!
Cattis sträcker sig på insida lår...
Den här killen är grym! Sett honom flera gånger nu. Han spelar säckpipa i pingvindräkt!  Hahaha!
På "Hell of the North", baren/restaurangen i Collingwood!
Läste för övrigt att Melodifestivalen börjar idag (blir det väl?). Taggade? :P

Finns det förresten nåt som heter "McCafé" i Sverige, alltså en café-del i McDonalds? Det finns på vartenda Maccas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar