lördag 18 februari 2012

What the hell!

Jag tror minsann jag har bestämt mig... Jag följer mitt hjärta och skiter i förnuftet och åker till Adelaide imorgon, jobb eller inte. Jag har mejlat med Tony från Torrens Valley Orchards och jag har kanske lite hopp om jobb där ändå. Han ville ha någon som hjälpte till med barnen ibland och så, och så kanske vanligt jobb också. Han är lite oklar, men det låter i alla fall kul och familjeaktigt när han beskrev det. Och alla dagar där räknas till andraårsvisum. Men om jag inte får det så får jag väl söka nåt annat. Jag är ung och jag reser och skit i om det är ett misstag, jag behöver fler misstag att lära mig av ;) Känner mig riktigt rebellisk och det är skönt att bara göra det man känner för! Det är ju nu om någonsin jag ska göra det! Jag kan ju lika gärna fortsätta jobbjakten därifrån, kanske t.o.m. ta ett vanligt jobb ett tag och sen åka uppåt till Alice Springs/Uluru, Darwin och sen Cairns och så kan jag jobba av dagarna där. Jag har ju tid på mig faktiskt. Och om allt går åt helvete så är det bara att åka nån annanstans. Det handlar bara om pengar! Och visst, det är inte  särskilt kul att spendera på något som kanske visar sig vara fel, men det kunde jag ju inte veta innan!
     Omtumlande dag. De som känner mig vet att jag är extremt dålig på att ta beslut. Men nu har jag tagit ett stort och viktigt beslut själv (med ganska många sms till Cattis dock :P). Men jag tog det själv och jag har bestämt att jag ska göra som jag känner för just nu! Ung, kanske dum, men även spontan! Gött! :D (Jag är så uppe i varv nu..!)

Nu ska jag gå och köpa bussbiljett till Adelaide!

1 kommentar: