lördag 11 februari 2012

Shepparton

Nu är vi i Shepparton. Marcus är också här, men han åker på måndag/tisdag till Sydney (han har bestämt sig för att strunta i att jobba överhuvudtaget och bara resa). Vi har inte fått något jobb än men vi tjatar. Det är bara vi och två andra tjejer på hostelet som inte har jobb, så förhoppningsvis behöver vi inte vänta alltför länge. Jag vill inte gå här och dra, jag har andra ställen jag hellre är på i så fall! Stan är inte jätteliten, kanske en motsvarighet till Lidköping, men det finns inte så mycket att se och göra. Hostelet är lite skitigt och slitet och rummet vi bor i är jättestökigt. Har ingen plats att ha mina saker, så just nu får min väska stå upp och så har jag lite grejer i fotändan av sängen.. (Killar är stökiga!) I natt sov jag inget vidare. Folk drack och sprang in och ut och pratade och sen när det väl blev tyst kunde jag inte somna ändå och när jag väl gjorde det, vaknade jag igen av att jag frös. Gick upp elva idag. Folk hade blivit utslängda på morgonen (det är en strikt "no alcohol"-policy på hostelet) Inget jobb i sikte.. Saknar mitt enkla liv i Adelaide... Femtio dagar kvar...! Usch! Men jag tänker inte stanna här i mer än en månad tror jag, beroende på när vi får jobb. Tjugo dagar vore skönt att jobba bort i alla fall. Men solen skiner.. yay.

Melbourne uppifrån i dagsljus
Solnedgång öve stan och Yarra River
Och så Melbourne uppifrån  i "nattljus"!

Eureka Skytower!
På fast mark igen..
Queen Victoria Markets
Mumsigt!
Jag och grönsaker
Rostbiffsbaguette vid floden
Mer grafitti!
Och här bor jag nu...
Sista kvällen i Melbourne spenderades med att titta ner på Melbourne  från Australiens högsta hus Eureka Skytower, 300 m högt. Det var häftigt! Kom dit typ halv åtta, då det fortfarande var ljust, och var där till ca tjuga över nio, då mörkret lagt sig. Vackert både ljust och mörkt!
     Sista dagen i Melbourne gick vi till Queen Victora Markets och kollade på krimskrams, kött, grönsaker, fisk, skaldjur och frukt. Mycket gott fanns det där (och enorma avokados!). Köpte billiga vindrovor:)
Till lunch blev det baguetter som vi snaskade i oss på en brygga vid floden. Sen la vi oss i en park och chillade tills det var dags att dra vidare.


Vi hörs snart! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar