måndag 13 februari 2012

Tomatplockning!

Klockan 8.45 blev jag och Cattis (och några till) uppväckta imorse av Milan, han som typ sköter stället, och frågade om vi ville plocka tomater. Ja, sa vi. Var redo om en halvtimme, sa han. Så idag har vi plockat tomater! Det var varmt, lerigt, flugigt, tråkigt och inte speciellt bra för ryggen. Inget karriär jag vill satsa på direkt.. Vi var klara runt klockan tre.     Vi får inga visumsdagar då vi blir betalda cash in hand på fredag. Synd och frustrerande, men bättre än inget. Det var skönt nog timlön och inte per bin (alltså hur många (stoora) lådor man plockar). 13$/h och vi jobbade i 4 h 30 min. Så 58,50$ i ett kuvert på fredag då, om jag räknat min matte rätt! För det var nog inget mer jobb i veckan i alla fall, skörden var inte bra nog än.
     Hoppas på visumsjobb snart, annars är det här nästintill värdelöst i mina ögon. Allt jag har för ögonen är visumsdagar! Är lite frustrerad för tillfället. Men pengar är ju också trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar