torsdag 2 februari 2012

Jobbsökeri?

Har varit i Melbourne några dagar nu. Har gått runt i staden lite mer (morgonpromenader :)). Igår var jag och Cattis i St Kilda, strandförorten typ, och vandrade runt lite där och sen på kvällen var vi allihop på Queen Victoria Markets kvällsmarknad med massa mat, marknadsstånd, öl, musik och folk! Köpte en öl, "honey dumplings" och ett hinduiskt armband!     
     Idag har vi köpt USB:n och Cattis en hårddisk, då hennes dator var nära på att krascha igår kväll. Sen nu sitter jag på City Library och försöker pimpa upp mitt CV. Marcus hade pratat med nån i en affär som visste ställen som sökte folk, så jag tänkte varför inte? Jag kan ju lämna in mitt CV och se vad som händer. Men först måste jag ordna till det och skriva ut och krångla.. Ska kolla lite annonser på sidan gumtree.com.au också, som har, bland mycket annat jobbannonser. På den sidan finns allt en backpacker behöver i det här landet i princip! Bra att veta. Vet inte riktigt vad jag ska kolla efter och var dock, det visar sig.. 
     Ska snart gå och göra mig en varm macka till lunch. Intressant va? Min vardag nu.


Melbourne City från St Kilda
Chill i St Kilda
Queen Victoria Markets by night
Honey Dumplings med chokladsås :)
Från morgonpromenad idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar