torsdag 16 februari 2012

Splittring?

Ok, det händer lite. Cattis åker imorgon kväll till Leeton, NSW, till ett ställe där det möjligtvis finns jobb. Jag har sökt ett jobb på ett annat ställe som jag verkligen vill ha, men de/han skulle inte höra  av sig förrän i helgen och vi måste checka ut imorgon. Efter mycket funderingar och grubblerier så tror jag att jag ska göra så att jag stannar i Shepparton i två nätter till och väntar på svar, sen kanske jag ringer stället där Cattis är och frågar om de har nåt till mig också, eller så söker jag nåt annat. Jag tar en chansning, med risk att inte få nåt. Men jag får en så bra känsla med det andra jobbet. Det ligger i Gumeracha, 40 min från Adelaide, så jag tänker att jag kanske faktiskt kan stanna där och jobba av alla femtio dagar, då jag faktiskt kanske kan ha ett liv och åka in till stan på helgerna eller när jag kan tänkas vara ledig och uppleva nåt och inte bara vara fast mitt ute i ingenstans. Men det är ju givetvis tråkigt att jag och Cattis splittras i så fall. Det kanske händer redan imorgon.. Konstigt. Har nog inte insett det. Vi har vart med varandra nästan varenda dag i fem månader, tänk er det! Kan nog räkna dagarna vi varit irfån varandra på ena handens fingrar... Och det har funkat jättebra! Men vi skulle ju ändå splittras runt den tjugonde mars så (då hon åker till Sydney för att möta sina föräldrar)...
     Men ja, så här ligger det till nu i alla fall. Hela livet är nu ett enda stort "vi får se"! Men allt ordnar sig, på ett eller annat sätt! :) No worries!

Så här kan en park i Shepparton se ut...

... och så här kan en utomordentligt god hostelgjord korv med mos tallrik (med mjölk :D) se ut...

...och så här kan ett (skitigt) hostel kök se ut (med en svensk och en tysk i)...

...och så här kan en Shrek-ko se ut!
De är överallt de där, inte Shrek-korna alltså, men de målade korna. "Mooving Art" heter det tydligen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar