tisdag 21 februari 2012

Jobb!

Igår sökte jag en massa jobb via internet, säljobb, butiksjobb, osv. Vanliga jobb alltså och inte bara farmjobb.  Tony från Torrens Valley hade ju inte mejlat tillbaka, så jag var tvungen att börja leta efter andra alternativ. Och senare på eftermiddagen redan hade jag fått ett svar om en intervju idag kl 11.30! Ett säljjobb! Jag! Så i alla fall, där var jag idag, på gruppintervju. Det handlade om dörrknackning och försöka få folk att gå över till billigare elavtal typ. Jag vet inte om det passar mig för jag har aldrig provat, men jag vet inte.. Får veta om jag fått det eller inte klockan sju ikväll...
     För att göra det hela än mer komplicerat så precis innan intervjun börjar ringer Tony och frågar var jag är och vad jag gör. han har alltså jobb för mig om jag vill. Sen när intervjun var klar ringde ytterligare nåt säljföretag och sa att de skickat mitt CV vidare till nån annan, eller nåt. Hörde varken vilka de var eller vad de hade gjort. Så precis när jag tror att jag har allt under hyfsad kontroll kommer alla och slänger beslut i ansiktet på mig! Jag ringde tillbaka till Tony förut och såklart så dör telefonen.. Jag tror att jag vill ha det jobbet, men nu är det ju så att jag bokat en vecka på hostelet där jag bor och ska jag då åka direkt till Gumeracha och "förlora" de pengarna (fick ett tillgodokvitto typ som gällde i ett år) eller stanna här och vänta tills jag ska checka ut. Nu när jag skriver det låter det ju ganska självklart.. Hmm. För jag tjänar ju pengar, och dagar, om jag jobbar.. Det är bara att det blev så plötsligt och allt på samma gång, så jag blev väldigt förvirrad och velig! Och så är jag väl lite lat och vill inte jobba riktigt än. Jag vill göra saker, hänga med folk, vara i stan, se lite gratisfestival, osv. Fick lite tid att bestämma och tänka igenom allt dock, förstod jag det som. Skönt.
     Adelaide gör verkligen rätt för namnet "The Festival State", som SA kallas, nu, då det är typ tusentals festivaler på gång. På fredag eller nåt startar "The Adelaide Fringe Festival", världens andra största "arts festival", just nu pågår en "förfestival" till den, sen är det massa musikfestivaler under mars, mm. Galet mycket. Men kul. Får se om jag går på nåt! Jag gillar Adelaide :)

2 kommentarer:

  1. Hej, jag ramlade in på din blogg genom en annan blogg.. härligt att läsa om dina äventyr och minnas tillbaka mitt eget workingholiday-år 2004.. Bästa året i mitt liv! Passa på & njut! :-)

    http://www.reseguiden.se/minsida/ziesta

    SvaraRadera