fredag 11 maj 2012

Countdown

Det lunkar på samtidigt som allt ändras. Äppelplockningen är klar nu, så nästan alla har eller ska lämna innan veckan är slut nu. Kvar blir jag, två homosexuella italienare, en japanska och de två engelskorna. Resten ger sig av till Perth, Alice Springs, en till Brisbane och en till Adelaide... Tråkigt, men så är det :/ Jag funderar själv på att resa snart. Upp mot Alice Springs, se Uluru, mm, vidare till Darwin, se Kakadu, mm, sen till Cairns, ta dykcert, mm, sen ner östkusten. Jag funderar på juni och sen göra hela rundan på 1-1,5 månad. Min ena chef, som vart på mig om att stanna och jobba för dem ett år, vilket jag typ sagt nej till nu, föreslog istället att jag skulle resa nu i vinter, när bl.a. han tar semester och de inte har så mycket att göra och sedan komma tillbaka och jobba för dem igen. Ska ta en seriös funderare på det faktiskt. Eller det är det jag gör just nu. Jag vill bara få det där gjort, resandet. Jag vill att nån ska guida runt mig och visa mig allt som jag behöver se, så jag ska nog ta några tourer runt. Då möter man ju dessutom folk, nu när jag reser ensam! Funderar starkt på att åka med Groovy Grape upp till Alice Springs, då det var många som hade åkt med och rekommenderade dem bland folket (som bodde) här, och sen ta tåget "The Ghan" upp till Darwin. Och sedan till Cairns då, förmodligen med flyg (även om det är dyyrt! Men det är inte så mycket att välja på..). Och så ner på nåt sätt. Allt kommer nog bli väldigt dyrt, om jag ska åka på många tourer speciellt, men jag är ju här för att spendera pengar så! Det är det nog värt ;) Måste bara ta mig i kragen och organisera mig själv och prata med andra om det hela.
     Men just nu så jobbar jag fortfarande på! Jag har bara två (TVÅ! DEUX! DOS! KAKSI! DUE! 2!!) dagar kvar innan andraårsvisumet är kirrat! Den här veckan har jag jobbat fyra dagar hittills och jag jobbar imorgon också. Så mycket för tre dagar i veckan 7-16, hehe. Idag 7-12, igår 7-18.30.. Pengar (som jag behöver om jag ska tourer runt hela östra Australien..)!!!

Vad gjorde jag i helgen då? Måste tänka... Jo! Jag och tre av killarna åkte till kära Adelaide stad för lite barhäng (på "The Austral") och i söndags hängde jag med Regan. Sen jobb, jobb, måndag och tisdag, ledig omsdag, tre-rätters på kvällen igen, då Mästerkocken m.fl. skulle åka nästa dag och sen jobb, jobb, igår och idag, som sagt. Imorgon är det Regans födelsedag, så ikväll ska jag bjuda honom på middag ("tea" som man säger här) för det har jag lovat på en restaurang jag har valt (fatta pressen att välja restaurang när man inte vet nån och för en person som bott här hela sitt liv och säkert har en åsikt om typ alla??! Google och urbanspoon.com har fått jobba hårt, haha!)


På The Austral. Jag, Sylvain, Rob och Nico.
Regans hund, Didds, eller hur det nu stavas :)
Höstiga vinfält. Från min promenad i onsdags.
Mega-mycket pasta i onsdags!
Dålig, smygtagen, bild från där jag jobbar.
I trädet utanför huset.. Har de hängt där länge?
Lite mixade bilder från veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar