torsdag 31 maj 2012

Imorgon är det vinter

Jobbar fortfarande kvar. Skulle vart sista dagen idag, men Richard (ena chefen) frågade igår om jag inte kunde jobba fram till lunch imorgon i alla fall och då jag bara jobbade halvdag idag,så bestämde jag mig för att göra det. Missar sovmorgonen jag längtat efter och som jag inte kommer få på ett tag nu, men jag får ju pengar istället! Pengar jag behöver!
     Har ont i ryggen efter att ha plockat nejlikor och liljor, rensat ogräs bland freesiorna och "tuckat in" alströmerior (så heter de!) de senaste dagarna. Idag har jag mest planterat liljor i "sheddet", ett kallt och skitigt jobb. Jord överallt! Men jag slapp att plantera nejlikor, vilket skulle vara det värsta, men det såg ganska rofyllt ut när jag hjälpte till lite på slutet, i ett soligt växthus och massa små gulliga miniplantor.

Vinrankorna har tappat alla sina blad.

På vägen till/från jobbet :) Vintrigt?
Håller på och virrar runt i planeringsvärlden. Datum hit och bokningar dit. Har en plan i huvudet nu fram till Cairns, men sen är det lite osäkert när jag ska åka därifrån. Och jag måste bestämma mig väldigt snart. Trots att jag har allt planerat och räknar med den planeringen nu så kan jag inte ta mig för att boka. Då blir det så definitivt. Tänk om nåt annat, bättre, dyker upp? Hm, jag ska boka hostel i alla fall, imorgon. Och sen blir det nog The Ghan, har inte fått några bättre erbjudanden om transport. Och dagarna i Alice Springs kan jag ju spendera med att planera och boka lite till, m.h.a gratis wi-fi som finns på hostelet jag siktat in mig på (men inte bokat än alltså..). Eller vid poolen ;)

Jag tänker alldeles för mycket.

Och jag börjar tröttna på min kära lilla (6-åriga) mobiltelefon. Bara så ni vet.

OCH, ja, imorgon är det officiell vinter här. Men jag åker snart mot solen! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar