onsdag 16 maj 2012

Här jobbar jag!

Det är dessa vyer jag ser 3-5 dagar i veckan! Jong's Flowers:

Mitt tvåhjuliga fordon som jag trampar till jobbet kl 6.46 på morgonen.
Vad jag ser när jag kommer till jobbet (minus solen...). The shed.
Ett av växthusen.
Välkommen till Jong's! :)
Det blev inte så kallt som jag trodde det skulle bli igår morse, men idag - BRRRRR! Frost och frusna vattendroppar! Folk pratade om minusgrader på hemma-termometrarna! Och såklart plockade vi liljor i det kallaste huset... som sagt, BRRRRR! Men sedan värmde det upp under dagen och även jag blev varm till slut. TACK för att blommor kräver värme för att må bra. Det gör att jag också mår bra!
     Kortkort dag igår, 7-11 och ganska lång dag idag, 7-17.30. Solen går ner runt halv fem nu och jag måste trampa hem innan dess, då jag inte har några lampor på cykeln, annars bryter jag mot lagen! (och jag har inte råd med böter...) Jobbar jag över mörkrets inbrott får jag skjuts av en jag jobbar med som har en van och som åker förbi där jag bor.
     Alla på hostelet bor nu förresten i det stora huset, där jag bor, inkl. de engelska tjejerna (men de sparar pengar och dricker inte lika mycket längre), för vi är så få här nu. Lite stökigt är det dock för folk kan inte städa efter sig, men jag tänker FAN inte diska åt nån annan. Ursäkta ordvalet. Men det är inte så farligt. Bara lite irriterande.
     Ledig imorgon, GÖTT! Sova, sova, SOVA!

1 kommentar:

  1. Känner igen den känslan :/ Vissa människor cet helt enkelt inte hur man diskar, ännu mindre hur man slänger ut gamla mögliga saker ur kylskåpet...

    SvaraRadera