måndag 14 maj 2012

DONE!

Damdadam, jag är klar med mina åttioåtta visumsdagar!!!! KLAR! Känner mig inte så hyperglad som jag trodde jag skulle bli dock, känns bara lite konstigt. Men lite lättnad känner jag nog, har nog inte förstått det än!     Vad detta innebär är att jag nu har möjligheten att söka ett likadant visum som jag har nu en andra gång. För att kunna göra det måste man alltså jobba 88 dagar i ”rural Australia”, alltså i praktiken med olika former av farmarbete, annars kan man bara ta det här visumet, Working Holiday Visa, en gång i livet. Och det är alltså detta jag har lyckets göra nu! Gött! Jag kommer inte sluta mitt jobb än dock bara för detta, jag ska jobba kvar ett tag till. Till juni?
     Vet ännu inte om jag kommer att söka ett andra år, jag vill bara ha möjligheten att göra det. Och när jag nu ändå skulle jobba här i Australien så kunde jag ju lika gärna göra de där åttioåtta dagarna! Vi råkade ju slira in på farmarbete från första början i Perth och sen har det bara fortsatt.

Så helgen då: Gick ut och åt i stan på fredagen. Trevligt! Sen jobbade jag lördag. Klara vid lunch sa de.. Pyttsan! Plockade liljor till ca kl14, sen bunchade jag och sen gjorde jag lite lådor till orderpackningen. Fyra (!) var vi klara och ingen lunch hade vi ätit! Men jag ville inte ha nån, ville bara bli klar! Hade en positivstressadrenalinrush hela dagen som gjorde mig väldigt effektiv! Bra för folk runt mig att jag var på bra humör, annars hade jag nog inte varit nådig! De beställde dock ”lunch” åt oss från takeawayen i Gumeracha som jag slängde i mig när jag kom hem. Lammyiros (yiros=kebab) och pommes frites! Sen knappt vila innan Regan hämtade mig för att åka till hans kusin (svenskstudenten) för att fira lite födesledag med honom och några till. Kul!
     På söndagen gick vi på bio, ”The Avengers” i 3D, min allra första 3D film! Häftigt! Filmen var väldigt amerikansk, men välgjord. Sen segeri framför tv:n och datorn, presentöppning för Regan och sen asiatisk takeaway-middag på kvällen och cheesecake med födelsedagsljus efteråt :)

Inte den kaka vi åt :P
Jobb 7-13 idag och jobb imorgon igen. Så mycket för jobb måndag, onsdag och fredag, som han sa från början att jag skulle jobba :P Fick lön idag igen: $850 netto. Katching! :D Behöver varenda krona! Bläddrade lite i kataloger och så förut och räknade lite och kom fram till att jag kommer vara totalt pank när jag är klar med min mittnorröst-resa... Men det är så det är! Och väljer jag att komma tillbaka hit har jag ju förmodligen jobb här! Bra! Men vi får se. Tänker att om jag reser och så, sen kommer jag tillbaka hit, jobbar och tjänar ihop lite pengar igen och så kan jag använda de pengarna till att resa till Nya Zeeland! Då har jag ju ett mål med jobbet och en anledning till att stanna och jobba igen. Men vi får se. (Hatar mig själv för att säga så hela tiden.. Kan jag inte bara veta vad jag ska göra?!)

Det kommer bli så jäkla kallt att cykla imorgon bitti! Klar himmel och frostvarning (!) väntar mig.. Huvva!

Hörs (om jag inte fryser ihjäl)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar