fredag 4 maj 2012

Mat!

Igår hade vi gemensam middag i huset, då en av tyskarna skulle lämna. Det blev fyra rätter totalt! Mästerkocken (a.k.a den sardinska rörmokaren Luca) stod för förrätten och huvudrätten. Vi hade två efterätter, den ena gjord av tyske Carsten (som var den som lämnade) och franske Sylvain, och så gjorde husets applecrumble-mästare, svenska Anna, den andra (gissa vad det var ;)). Menyn bestod av:
  
Zucchini, aubergine och paprika i olja, vitlök och persiljemarinad med bröd
Penne med grönsaker och tonfisk
Pannkakor
Applecrumble

Till efterätterna var det glass, chokladsås, citron, socker och kanel!

Det var fruktansvärt gott och jag blev fruktansvärt mätt!
     Idag har jag jobbat kort dag igen, till tolv. Nästa vecka blir nog saker mer normala. Eller inte. Det är mycket nu inför Mors Dag som är en väldigt stor dag för dem, om inte den största. Vi får se. Nu är det i alla fall helg! Yay. Har inga planer alls dock. Jo, jag ska åka till Tea Tree Plaza imorgon för lite matshopping, mm. Sova. Jag har varit så trött hela veckan!

Bilder från gårdagskvällen. Nu får ni även se lite hur jag bor!

In the making!

Sylvain (t.v) och Luca i köket!
2kg pasta...
Applecrumble innan ugnen. Täcket var såå gott både innan och efter ;)
Förrätt på gång...
Efterrätt på gång...
Förrätts-ätning!
Uppätet!
Huvudrätten!
Efterrättsbuffé! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar