söndag 27 maj 2012

Kråkor v Skator

Ganska bra helg jag nu har bakom mig. I fredags gick jag på en födelsedags-barbecue/fest för hon som fyllde år i onsdags. Folk från jobbet var där, inkl. chef med tre barn, och några till. Åt, drack, spelade bordtennis och stod på huvudet.

26 ljus på en låda fylld med blommor, ungerskt vin, en sydamerikansk guidebok och inlagda gurkor. Och en vattenpistol också.
I går gick vi -  jag, Regan och hans kompis med flickvän/Regans kusin (jag har skrivit om dem förut va?) - på en riktig AFL (Australian Football Leage) match mellan Collingwood och Adelaide, Magpies resp. Crows. Regans bror var i stan också, men han och hans kompisar satt inte med oss. Collingwood är från Melbourne (ett av många Melbourne lag) och ingen, förutom Collingwood-supportrarna själva, gillar dem tydligen. Den här gången gick det dock inte så bra för hemmalaget, till mångas förvåning och förtret. Kul i alla fall med hela stämningen och "kivet" mellan de svartvita (collingwood) och de blårödgula (crows). Mycket "fucking wanker" och "faggott" under sista kvartarna (matchen är indelad i fyra "quarters"). Hehe..

Gooaal!

Efter det en liten sväng in till "town" med brodern med vänner och sen hem. Lat söndag idag som började med bacon and eggs-buffé typ och avslutades med trerätters familjemiddag. Mys! Vad ska jag ut och resa för i 5-7 veckor?? Idioti.


Jobb imorgon och tisdag och onsdag och torsdag och sen slutar jag för den här gången! Har berättat för cheferna om mina planer nu och de sa att det skulle vara bra om jag kom tillbaka i mitten av juli, då ena chefen går på semester. Hm, får se om jag hinner det. Jag skulle helst vilja vara tillbaka då, men tourer och transporter och sådant avgår inte riktigt när jag vill att de ska..


Grattis mamma, igen! Och grattis Sverige till Eurovision-vinsten! Hur kunde jag missa detta?? Jag som är en sån nörd (så kommer man ut ur eurovisiongarderoben då...). Det visas visserligen på tv här (på en lite alternativ, väldigt internationell tv-kanal: SBS. Där visas även program som "Hindi News" och, faktiskt, "Wallander"! :) ), men jag ägnade mig åt lite mer australiska ting just den kvällen (dagen? natten?).


Och nej, rubriken är inte fel, de skriver bara "v" inte "vs".


Ha det bra! Hälsa sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar