tisdag 29 januari 2013

Australia Day!

...aka Hottest 100-day aka Rubiks cube-party-time!

I lördags var det australiska nationaldagen. Jag har inen aning om varför de firar denna dag den 26 januari, men jag vet att folk strömmar till stränderna, spelar cricket, dricker öl och andra alkoholhaltiga drycker, lyssnar på radio, grillar och beter sig allmänt australiskt. Jag dock skulle på en Rubiks kub fest, iklädd blått, rött och vitt. Regan var gul och grön. Vi valde de rätta rubikskubfärgerna i de rätta kombinationerna! Till det hade vi också tillverkat Rubiks-kud hattar, haha! I alla fall, alla hade inte klätt upp sig så fancy som oss, bara några, men vem bryr sig. Vi lyssnade i alla fall på triplej's hottest 100 och drack och lekte lite lekar. Ingen grillning, men däremot pizza, doritos och cupcakes. Ingen strand, men det var inte så varmt ändå så. Och som tur var ingen cricket!
     Macklemore & Ryan Lewis vann hottest 100 (omröstning av 2012 års bästa låtar) med sin "Thrift Shop" för övrigt. Ganska väntat.

Dagen efter så gick vi som ni kanske och såg den utomordentliga filmen "Django Unchained" (se den!) och igår, då det var röd dag pga att Australia Day var på en lördag, så gjorde vi inte heller så mycket. Spelade monopol och Yatzy och ägde (nästan) alla på det. Yeah!

Så här kan man klä (upp) sig om man vill..
NÅGON lekte leken "wizard" där man staplar sina urdruckna burkar på varandra och på så vis skapar en trollkarlsstav. HAN vann (av två..).

Idag har jag jobbat igen. Sen har jag handlat också och så köpte jag en bok secondhand. Får se hur den är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar