fredag 18 januari 2013

Beachbum

Så jag jobbade alltså i tisdags, hela dagen. I onsdags däremot, efter en seg morgon, så begav sig jag och min käre Regs till Glenelg för lite strandhäng. Vattnet var så skönt! Det var runt 37 grader den dagen. På torsdagen var det tänkt att vi, plus kompisen Josh, skulle åka till badhuset istället när det var 41 grader ute och stranden tydligen var för varm, men vi kom fram till att det skulle vara alldeles för mycketfolk där så vi åkte till stranden i Grange istället, igen! :) Jippi! Det var inte alls för varmt, men vi var i vattnet hela tiden. Kompisen Tom (som bor i det mest fantastiska hus precis vid havet) anslöt också och vi åkte vidare till Henley där vi kastade boll och Josh fick närkontakt med en stingrocka! Efter det var det två som snabbt lämnade vattnet! (..och jag, tjejen i gänget, var inte en av dem..) Han blev inte stucken, den simmade bara runt fötterna på honom. Den var tydligen ganska liten, men dagen innan i Glenelg såg vi en större som var typ en meter mellan "vingspetsarna". Coolt!

Moseley Square i Glenelg
Idag hade vi en seg morgon, sen började jag jobba klockan fyra. Nu sitter jag och lyssar på radio på triple j och deras livestream av festivalen "Big Day Out" som har den mest fantastiska namnen någonsin (nästan). Just nu: Red Hot Chilli Peppers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar