måndag 21 januari 2013

Tourrific Prospect!

Imorgon början cykeltävlingen Santos (World) Tour Down Under, som anordnas i Adelaide varje år. I år är den emellertid en del av världstouren också tydligen, vilket ju är lite extra speciellt. Adelaide Hills har varit fullt med tränande cyklister! I alla fall, tävlingen startar här i Prospect, där jag bor, bara ca 500 meter från min gata! Idag kvällen innan anordnade City of Prospect en gatufest med mat, musik, tävlingar och andra trevligheter och jag gick dit för att kolla in spektaklet:

Det pågick nån minitävling eller nåt på en bana som gick runt runt runt..
Fullt med folk!
Lite gatukonst... (och min fot)
...och lite stolpkonst...
En känguru på cykel. Sånt ser man inte varje dag.
Det var massa olika stånd uppsatta med mat och annat. Och så mycket folk att det var svårt att ta sig fram emellanåt.
Jag lyssnade på ett lite jazzigt band som jazzade runt på en av scenerna...
...de hade ganska sköna hattar.
Som sagt, det var väldigt många olika konstinslag här och där, allt cykelinspirerat och ganska kreativt och fint. Här: ett cykelhjul med blommor och fjärilar :)
Det är ett ganska trevligt litet område jag lever i ändå!

1 kommentar: