tisdag 8 januari 2013

Clayton Bay

Dagen efter vi kom hem från Falls åkte till Clayton Bay vid Murray River/Lake Alexandrina, där Will, en av killarna i gruppen, hade ett "shack" (ett hus). Det var jag, Regan, Aaron, Will såklart och hans flickvän Talia. Så där var vi halva onsdagen till och med halva fredagen tills det var dags att åka tillbaka och åka till jobbet direkt..
     Vi wakeboardade, kneeboardade och några "donutade" i tre dagar tills våra kroppar höll på att falla isär. Det var också otroligt varmt (44 grader Adelaide!), så att slänga sig i 22-gradigt vatten var inte helt fel. Det är så kul att åka wakeboard förresten, love it! Faceplantade (dvs.. ansiktsplaskade?) rejält sista dagen dock, så jag skakade och nästan grät. Men det skrämmer mig inte, jag vill åka igen och igen!


Aaron ligger och flyter
Regan i farten
Kneeboarding!
I alla fall, efter dessa två veckor, med jul, födelsedag, nyår, falls, flod, var min kropp ond och förkyld, så på lördagen tog jag en paus, trots att alla andra tycktes gå ut igen. Blev dock väckt mitt i natten, men det är en annan historia! I söndags dock vart det på't igen med en födesledag, efter att ha sett The Hobbit och ätit lunch i North Adelaide som ligger ca 10 min från där jag bor. Det var mysigt :) Igår tog vi det dock luungt. Jag var hos Regan och vi började lägga ett 1500 bitars pussel, sen slötittade vi på tv och tog en tupplur. Vi åt dock middag hos hans farbror med fru (riktiga irländare där!) med familj och allt. Det var riktigt trevligt. De hade en 3D-tv som vi stirrade på i evigheter, hehe.

Jag är förresten klar med min orienteringskurs i marinbiologi! Jihoo! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar