måndag 14 januari 2013

(Inofficiell) födelsedag!

Så vad har jag hållit på med nu igen då? Jo, i torsdags så var det äntligen dags för mig att fylla tjugo! Eller ja, i alla fall att fira födelsedagen som som vanligt var lite inklämd mellan alla andra festligheter. Tydligen hade Regan planerat att vi skulle göra nåt, men den tjugosjunde fanns det ingen tid, så vi sköt upp det. Jag visste fortfarande inte vad det var till i torsdags, två veckor efter den officiella födelsedagen. Vi åkte i alla fall först till Central Market i stan, en stor marknad inomhus fullt med alla möjliga olika sorters mat och gott, och köpte tillbehör till en picknick! Vi köpte ost, bröd, kex, sallad, salami, mm och sen åkte vi till Highercombe Golf Course utanför Paracombe, efter att ha stannat på ett bageri och köpt en liten kaka på vägen. Sen åt och drack vi under ett träd vid en damm vid kanten av golfbanan tills magarna var fulla. Så full att jag inte åt mer den dagen..

Namnamnam!
På fredagen jobbade jag på kvällen mellan 4 och 8.30. Det är så lite kunder för tillfället, när studenterna har lov, det är efter jul, sommar, mm. Stället ligger rakt över gatan från universitetet nämligen. I alla fall, jag överlevde och efteråt åkte jag hem till Regan. Dagen efter gick jag på skojakt medan Regan spelade cricket. Jag hittade äntligen ett par nya sandaler efter att de andra börjat falla isär (för ett år sedan.. hrm). På kvällen hyrde vi en film ("Abraham Lincoln - Vampire Hunter", konstigt namn, men ganska bra) och såg på den. 
     I går, söndag,  skulle vi tydligen på cricket. Regan hade fått en biljett till en-dags-matchen mellan Indien och Sri Lanka på Adelaide Oval i julklapp och tack vare en av hans som inte kunde gå fick jag en biljett också. Rhys var också med. Matchen började tio i två och var slut tio över nio. Enligt schemat i alla fall, vi var inte där för att se det. Vi gick efter Sri Lanka varit inne halva sin tid, runt klockan åtta, för de hade redan vunnit (australien var först och gjorde 170 "runs", som räknas som poäng typ, och Sri Lanka skulle definitivt slå det) och de två cricketnördarna (it turns out..) var ganska upprörda, med tretton öl i kroppen, över Australiens lag och insats. Jag var chaufför. Vi gick och åt "AB", typ kebabtallrik, och sen åkte vi hem.

Australien förlorar på Adelaide Oval (som håller på att renoveras)...

...och australienarna är inte glada.
Jag fick gå upp tidigt idag för att komma till jobbet klockan åtta då jag befann mig i Paracombe, då käre Regs inte kunde köra hem mig igår. Men jag överlevde. Herregud, jag har inte varit uppe tidigt på evigheter! Jobbade i alla fall till två, gick hem, ut och sprang, hade svenskalektion, sen har det inte hänt så mycket mer idag. Impregnerade mina skor. Jobb imorgon igen. Intressant, japp japp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar