torsdag 24 januari 2013

Beachvolleyboll!

Har nyss kommit hem från att ha spelat beachvolleyboll i stan. Och jag går på moln. Jag älskar volleyboll! Spelade, för de som inte vet, i ca 1,5-2 år innan jag åkte till Australien och jag har saknat det. Och nu äntligen fick jag spela igen! För $10 varje torsdag mellan klockan 6-7 är det träning en plats som kallas City Beach som består av fyra planer mitt i stan. Lite som dem vid De la Gardie gymnasiet i Lidköping, för de som känner till dem, fast lite bättre. Efteråt får man spela lite hursom man vill, vilka några av oss, inkl.jag, gjorde. Vi var ca tio personer kanske som blev coachade av en brunbränd (som alla insatta beachspelare) och vältränad (som alla insatta beachspelare) fransman, och ja, de takter jag en gång hade satt i! Så kul att träffa lite nytt folk också! Ah, ljuva lycka! 35 grader var det också. Varmt! Av nån konstig anledning så är det alltid varmast på torsdagar, sen blir det kallare under helgen (hrm.. 27 grader). Det är ett mönster jag sett i veckor nu. Mystiskt...


Vi såg inte ut såhär, men volleyboll är grymt i alla fall, punkt.

Annars då? Jovars, jag jobbar 8-2 varje dag den här veckan och förmodligen nästa också. På lördag är det inget mindre än Australia Day, nationaldagen, och också dagen då världens största musikomröstning triplej's hottest 100 som räknar ner 2012 års hundra bästa låtar från 11.30 Adelaide-tid. Förra året vann Gotye - Somebody I Used To Know. Vem vinner i år?
     Till allt detta hör såklart också party, och jag ska på Rubik's Cube-party! Reglerna är sådana att man ska klä sig i rubiks kubens olika färger, sen under dagen/kvällen så ska man byta klädesplagg så i slutändan är man en och samma färg. Intressant.. Jag och Regan var och op-shoppade (secondhand alltså) igår och hittills har jag ett par röda shorts. Detta skall bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar