torsdag 19 juli 2012

Back "home"..

Så är jag tillbaka där jag började för sju veckor sedan - Adelaide. Flög vid 10.55 (EST) och kom fram 12.20 (CST). Regan  hämtade upp mig vid flygplatsen (:D) och vi åkte till Ikea (som ligger precis bredvid) och åt köttbullar och köpte dammsugare. Sen åkte vi till kära gamla Paracombe uppe i kära gamla Adelaide Hills och nu sitter jag, mätt efter att ha käkat dammsugare, banana bread, grillspett och sallad, och väntar på paj tror jag och på att min käre aussie ska komma tillbaka från fotbollsträning. :)
     Imorgon ska jag gå till en restaurang på Rundle St i stan som jag ringde häromdagen och så har jag lite andra jobbgrejer att kolla upp. Back to reality!


Lyckades inte träffa Cattis idag för vi var på olika terminaler, men vi ringdes och ni har nöjet att se henne på svensk mark igen kl 18.45 imorgon, er tid. Slutet på en era! Hon sa även att min tax return kanske kommer vara på runt 2000 dollar och inte knappt 1000 kanske som jag siktade in mig på (för att inte spendera för mycket i tron om att jag kommer få massor). Vad det än blir är det välkommet! Den borde komma snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar