fredag 13 juli 2012

Sydney baby!

Jag har anlänt till Sydney! Efter två roliga veckor har jag nåt mitt sista stopp för (den här) resan. Bittersött att komma hit och säga hejdå till alla, men det ska nog bli bra. Jag bor på "Maze Backpackers" på Pitt St mitt i centrum och det först jag gjorde när jag kom hit var att stå i kö i drygt en halvtimme för gratis bbq. Sen resten av kvällen har vandrat runt på stan i nattljusen och njutit av staden, livet och vackra vyer. Har kollat in både Harbour Bridge och operahuset och nu är mina fötter ömma. Bra första intryck av Australiens största stad!



Och jag kom in på universitetet! Biologiprogrammet och marinbiologisk orienteringskurs i Göteborg! Men jag ska inte plugga program, men kanske kurs :) 


PS: Cattis har lämnat landet och är på Bali! Hon kommer bara tillbaka en dag, men den ska spenderas på flygplatsen vad jag förstår. Sen flyger hon HEM! Galet! Cattis lämna mig inte!! Hon kanske flyger samma dag som jag flyger till Adelaide dock, men vi är förmodligen på olika terminaler och sån skit... :DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar