måndag 16 juli 2012

Sunshine Coast dag 10 - 11

Dag 10
Sovmorgon till åtta och sen två timmars resa till Brisbane. Där väntade en båttur på floden väntade oss och som tog oss uppför floden som går genom stan, förbi centrum och landade vid Southbank. Första intrycket av Brisbane var att det var en blandning mellan Perth och Göteborg (konstigt nog). Jag gillade det strakt. Vi gick in till stan och hade där en timme att ströva (springa) runt och upptäcka. Jag sprangmest runt med en tjej i massa dyra märkesbutiker. Inget fär för mig inte (budgetmässigt)!
     Det var ett kort men givande möte med en fin stad för direkt efter den timmen så sa vi adjö till de sju som skulle lämna oss och så for vi mot Gold Coast/Surfers Paradise. Gold Coast är staden, Surfers är en förort söder om denna stad har jag fått lära mig. Det var av exakt detta skäl jag valde att ta en tour :S
     I natt skulle vi sova på fyrstjärningt hotell, ”Vibe”! Woop woop! Och på kvällen skulle vi gå ut. Men innan dess gick jag på stan en stund och lyckades köpa mig ett par fransiga skor. Kl 19.15 samlades vi för att gå till en bowlingbar för att bowla! Under tiden fick vi pizza att äta och till det en öl. Som det ska vara antar jag! Jag vann över både mina bankamrater, men över alla, inklusive vår manliga förare som blev lite förkrossad, mohaha! (Jag: 142, han: 140!) Sen var det dags för karaoke igen, vilket vcar väldigt kul. Vi fick höra lite Eminem, Adele och från mig ”Mercy” med Duffy. Fick mycket beröm faktiskt! :) Sen gick vi till nattklubben SinCity. Punkt.


Brisbane


Rum 603 på "Vibe Hotel" I Surfers Paradise
"Meter Maids" som stan är kända för. Fenomen som började på 60-talet när parkeringsautomater infördes i stan för att göra folk mindre sura över det hela. Lättklädda tjejer går runt och lägger i pengar åt bilister vars biljett snart går ut. De måste betala för det i sinom tid dock.

Spaceiga bowlingskor :)
Bowling + pizza + öl
SinCity

Dag 11
Nästa dag var fri till vad man ville. Vi var några stycken som hade bestämt oss för att åka till nöjesfältet Dreamworld! Men innan dess åt vi ljuvlig frukost med allt som man kunde tänka sig (utom ost och skinka, hmpf!). Det fanns t.o.m misosoppa! Åt för tre..
     I alla fall, sju stycken var vi som åkte till Dreamworld. Där hade vi en jätteroligdag i regn och uppehåll. Vi åkte alla ”Big 7 Thrill Rides”. ”BuzzSaw” var bäst, sen ”The Big Drop”. Vi chansade och åkte den sistnämda precis innan vi skulle bli upphämtade kl 16.20, vilket gjorde att vi fick äta vegemite, straffet för att komma sent.. Inte så tokigt dock faktiskt;)
     Sen var det dags att åka till Byron Bay där vi bodde i små stugor på en campingplats. Vi gick ut och åt på en restaurang/bar som hette ”Rails” och sen sängen typ.


En del av frukosten! (Jag älskar frukost :D)

Dreamworld!
Två i en - "The Big Drop" och "Tower of Terror II"
Gänget, minus en som inte insåg att det var fotodags. Han går i bakgrunden :P
"Cyclone"
"BuzzSaw"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar