måndag 23 juli 2012

Ljusa utsikter

Det ser ganska ljust ut för tillfället, både bokstavligt och bildligt talat. Jag har precis avslutat min första dag på "Pure Natural" (www.purenat.com.au) ett lunchställe i en food court i "City Cross" (en arkad) mitt på Rundle Mall!! Jag gjorde smörgåsar, servade kunder, tog betalt, log, sa "Hi, how are you?" typ tusen gånger och såg och lärde. Hon som äger stället är snäll men har temperament, så jag är lite rädd, men det är jag alltid i sådana här situationer, haha :P Men jag är så glad! Jobb! I stan! Och folk verkar trevliga. Yay!
     Bor gör jag just nu hemma hos Regan, men jag antar att jag får flytta till stan snart nu när universitet och skola och allt har börjat igen och de har redan nog med logistik och köra-hit-och-dit att sköta och jag vill inte vara i vägen. Men det är fantastiskt hur snälla de är mot mig :)
     Det är inte så kallt som jag trodde det skulle vara här i Adelaide. Jag överlever i min hoodie en solig dag, som idag. Det är bra. Och det är grönare i Hillsen (alltså Adelaide Hills.. på "svenska") innan jag åkte, p.g.a regn.

Så hur fick jag då det här jobbet? Jo, i lördags gick jag runt på stan och delade ut cv:n och frågade om de letade efter folk för tillfället, helt enkelt. Jag hade tur som frågade på det här stället, jag var på väg förbi, men så såg jag en macka som såg underlig ut i disken, så jag tog ett steg tillbaka och där var jag och bakom disken var hon, ägarinnan, så ja, varför inte fråga? Och hon sa JA! Yay! Nu måste jag bara komma ihåg allt jag lärt mig idag och inte göra några misstag imorgon, för då blir hon inte glad. Inte jag heller. Hon har "fått tjejer att gråta". He he he... :S Men det är hennes företag, hon jobbar där alltid och hon behöver väl ordning och disciplin. Överlag verkar det glatt och trevligt. :)


Torrens River i lördags...
...och fontänen i Lidköping. Lika som bär? :)

Hälsa Cattis från mig! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar