tisdag 31 juli 2012

Boende, ekonomi och jobb.

Imorgon ska jag nog gå och titta på ett rum att hyra i ett hus! Det är ett hus som ett par äger och som de hyr ut till studenter och folk som mig. Lite mer hostelliknande kanske än andra hyresrum, med skillnaden från hostel att du får ett rum för dig själv. Andra ytor är dock gemensamma. Stevlyn house heter det: http://www.stevlynhouse.com.au/. Ganska billigt också! Jag är positiv!
     Jag är mindre positiv till att jag inte har fått min skatteåterbäring än! Grr..! Hade inte lyckats få kontakt med dem (Peter Pans eller TaxBacker) heller, så det gjorde mig väldigt irriterad, innan jag ringde Peter Pans alldeles nyss och fick prata med en tjej som inte verkade helt blåst. Skulle ringa Cairns-kontoret imorgon mellan 9-17 och prata med dem direkt. Hon sa i alla fall att det tog längre tid än normalt eftersom alla gör det nu och det är ju helt förståeligt, men de kunde väl sagt det från början eller SVARAT PÅ MINA MEJL! Jag är inte helt lugn än... Jag behöver de pengarna!
     Annars så jobbar jag väl, men inte så mycket som jag kanske skulle önska. Den här veckan bara tre dagar och korta skift.. Ännu en anledning till att jag behöver skattepengarna. Men jag gillar jobbet fortfarande! Och jobbar man till stängningsdags (kl 18) får man ta hem överbliven mat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar