måndag 16 juli 2012

Kroombit Park dag 6 - 7

Dag 6
Idag körde vi från Airlie Beach till Emu Park. Där skulle vi sova en natt. Vi kom dit runt fyra-fem. Gick ner till stranden för en liten titt. Sen på kvällen var det surf'n'turf/reef'n'beff (kött och skaldjur på grillen) till middag och togaparty! Maten var god och kläderna var snygga! ;) Vi lekte massa laglekar och vårt lag var väl inte det bästa, haha.

Stranden i Emu Park
Toga-time!
Surf'n'Turf
Beerpong!
Dag 7
Idag skulle vi åka ut på landet! Vi korsade stenbockens vändkrets och åkte över "Great Dividing Ranges". Detta tog oss till "Kroombit Park", en cattlestation som caterade för turister också. vi kom dit vid lunch och det första vi gjorde var att äta stek. Sen begav sig de som valt det (typ alla) ut på en ridtur. Men inte vilken ridtur som helst! Vi skulle samla ihop getter från hästryggen! "Goatmustering". Vi var väldigt många på turen men det gjorde inte så mycket. Min häst hette Mirage och kunde gå baklänges, så bra var hon! Vi red runt i paddocken en stund, sen ut till hagen med de fyrahundra getterna som vi skulle flytta på och samla in. Det gick till så att vi red bakom och vid sidorna på dem och skrek ”Ey-hop-op-op”, eller vad man ville egentligen - ”Fucking goats” var också en användbar fras. Det var så kul, jag bara älskade det! Jag måste börja rida! Det var så fritt jämfört med andra turridningar jag vart på. Upp och ner bland stock och sten för att leta reda på bortsprungna getter och så skrika för full (hes) hals, samtidigt. Älskart!
     Direkt efter ridningen var det dags för andra aktiviteter: lasso och/eller lerduveskjutning (extra kostnad). Jag hade bestämt mig för att skjuta! ”Shotguns” sköt vi, jag vet inte hur det översätts till svenska. I alla fall ägde jag och skjöt 4 av 5, tillsammans med amerikanskan som kvalat för deras OS-lag. Se upp där ute! Jag blev skitförvånad rent ut sagt varje gång jag träffade, hahaha!
     Sen provade jag att kasta lite lasso också för att förberede mig inför nästa grej som var ”goat rodeo” (eller get rodeo.. haha, jag älskar ordet get :P). Vi delade upp oss i lag, gick in i en liten inhängnad med typ 20 getter och så skulle vi fånga en get med lasso (och klarade man inte det på en minut, för hand!), grensla den och hålla i den, låtsas-brännmärka den och släppa ut den i stora hagen, på tid. Jag lyckades fånga en get med lasso precis under minuten, grenslade den, vi ”brännmärkte” den och så red/drog jag/vi ut den. De som vann gjorde det hela på typ 20 sekunder. Imponerande.
     Sen gick vi till baren där vi fick smaka på ”the mystery meat” som senare visade sig vara get, precis som vi gissat. Senare var det middag. Först soppa och ”damper”-bröd och sen stek med tillbehör. När vi ätit klart gick vi tillbaka till baren där vi lekte lite lekar, lärde oss att piska piskor (svårare än det ser ut!), grillade marschmallows, dansade linedance och squaredance och till slut fick vi rida på den mekaniska tjuren! Jag tog mig till runda två, vilket innebar att jag klarade att sitta på tjuren i 8 sekunder på första nivån, men sedan, i runda två, åkte jag av ganska snabbtsekunder. Många åkte dock av efter två sekunder på runda ett..!
     Efter det var den här roliga dagen slut för min del!

Hästarna
Jag på Mirage :)
"Ey-hop-op-op!"
Hit skulle dom

Goat rodeo!
Jag träffar!
Mystery meat
Whipcracking!
Det är jag på tjurryggen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar