onsdag 18 juli 2012

Surfcamp dag 13 - 14

Dag 13

På morgonen efter ”Cheeky Monkey's” vaknade vi trötta upp för att åka till vårt nästa och sista stopp på vägen, ”Surfaris” surfcamp i Crescent Head. Vi stannade i vid ”The Big Banana” i Coffs Harbour på vägen, Australiens första ”big thing”, alltså en grej som platsen är känd för och så bygger man en stor ststy av detr för att locka folk. Finns massor (ex. Den stora gunghästen i Gumeracha...)!
     Vi åt lunch i själva byn Crescent Head, sen åkte vi till surfcampet och flyttade in i våra rum. Sedan nästan direkt fick vi våra våtdräkter och så åkte vi i bara badkläder till en strand kanske 20 min därifrån. Sen på med våtdräkterna och så fick vi varsin bräda. Vi låg först på stranden och paddlade och hoppade, mm. Sedan gav vi oss ut i vattnet! Lite knepigt, men lyckades stå upp redan första lektionen, tack vare stora bra brädor förmodligen. Det var riktigt kul! Ingen sol och lite kallt, men det var inget stort problem. Runt fem var vi klara för dagen och då åkte vi tillbaka och åt middag (grill och sallad, som vanligt..). Sen lyssnade vi på husets eget band typ och sen var det dags för sängen.


Till beachen med surfbussen!
På med våtdräkterna och hitta en bräda!
Jag hittade en! (Fast det var inte den jag surfade med...)
Husbandet.
Surfaris

Dag 14

Nästa dag började direkt med en surflektion! Vi åt frukost och packade väskorna sen gav vi oss ut. Förhållandena var lite svårare idag så vi fick gå ut i grupper, en elev per instruktör, så det blev mycket väntan, men jag fick ändå fånga några vågor. Jag har nu förstått hur farliga strömmar kan vara. Har aldrig känt en förut, men under de två lektionerna kändes det verkligen! Tappade fotfästet helt ibland och det var trögt att gå.
     Efter det åkte vi tillbaka och hoppade in i varma duschar och så åt vi lunch. Sedan åkte vi mot Sydney. Såg på två filmer, mindes vår resa i en liten ”lek” och sen cruisade vi in i stan vid fem – sex tiden. Och det var slutet på den resan!


Det här är fordonet (vid namn Heidi) som vi har rest med och rutten vi åkt:


Heidi :)


Oj så flitig jag har varit och skrivit nu! Bra mandis! Imorgon flyger jag till Adelaide och Cattis hem till kära Sverige! Vem ska jag nu smsa och ringa (gratis) om råd och allt som rör allt??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar