onsdag 5 oktober 2011

Dagens Australienpepp!

Eller så kan man roa sig med att surfa runt lite på youtube och sen blogga om det..!

Hemma hos min pappa när jag var liten så var det ofta som TV:n stod på på kanalen Animal Planet. Detta var under denna mans storhetstid och han blev lite av en husgud hemma hos oss. Steve Irwin (The Crocodile Hunter) var den förste och bäste av alla galna djurjägare på denna kanal och han har en liten speciell plats i mitt hjärta. Den rösten och den dialekten alltså... Den känner man igen. En riktig aussie! Verklighetens "Crocodile Dundee"! :) Kanske är han (och allt Animal Planett tittande) en orsak till mitt djur- och naturintresse? Och till att jag vill åka till Australien? Tack för det i så fall!
     När jag fick veta att han dog år 2006 så kändes det i hjärtat. Jag har sett otaliga program med honom och vet allt om hur han och hans fru träffades och hur hans dotter föddes och allt :S Lite sjukt kanske, haha! Nu vet ni något mer om mig! :)

R.I.P Steve


Vad ska du blir när du blir stor Amanda? Hihi :)

EN HALVTIMME KVAR NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar