torsdag 27 oktober 2011

Nyhetsflödet

Det är fantastiskt hur mycket man missar i nyhetsväg när man är borta såhär. Är Grekland fortfarande ett land? Finns SAAB? Lite har jag lyckats snappa upp, men jag vet inget om det riktigt: Gaddaffi är tydligen död. Det har skett en jordbävning (översvämning?) i Turkiet. Juholt?? Det känns också lite konstigt att man kommer missa så mycket inhemska "flugor" och nyheter. Vi kommer ju inte ha någon aning om vem årets idolvinnare och -deltagare är, t.ex. Populära TV-program och mediahändelser kommer gå oss förbi. Sådana där små obetydliga saker som blir stora nyheter i lilla Sverige kommer vi att missa totalt. Vad är det för julkalender i år? t.ex. även om jag inte tittat på den på många år. Istället vet jag vem som vann "Australia's Next Top Model" (Montana, för den som är intresserad :P). Även stora viktiga politiska händelser, mordhistorier, avslöjanden, sporthändelser, osv. Visst kan man läsa tidningar och sånt på internet, men jag orkar inte sätta mig in någonting och bryr mig kanske inte riktigt heller. Jag vill inte koncentrera mig på det. Men det kommer i alla fall bli spännande och lite konstigt att komma hem!

Typ Australiens snyggaste människa till vänster.. :P

1 kommentar:

  1. varför svarar du inte på alla meddelande vi/jag skickar?

    SvaraRadera