torsdag 13 oktober 2011

I vantans tider...

De senaste dagarna har dominerats av jobbsokande pa olika satt. Vi har registrerat oss hos "The Job Shop", men vi har inte hort nagot fran varken dem eller fran nagot av de stallena vi delade ut CV:n till. Sen har vi aven varit pa det dar stallet som hette "AussiJobs". I mandags kom vi dit typ tjugo i fyra (stanger kl 4) och vantande dar i ca 3 timmar innan det var var tur... ("Keep calm and stop carrying on" stod det pa en kalender pa vaggen. Passande.) Vi var nast sist. Kvinnan som skotte allt, Anissa, var (och ar) helt otrolig, och holl humoret uppe och pratade och tog sig tid med alla och gjorde verkligen sitt yttersta for att hitta passande jobb till alla, trots overtiden! Det var helt otroligt hur hon hittade det absolut perfekta jobbet till den franska tjejen som var fore oss i kon! For oss hade hon tva alternativ, varav hon skulle ringa till det ena morgonen darpa, eftersom det var for sent da. Sa vi blev beordrade att komma tillbaka nasta dag, och sen nasta dag och sa idag... men nu kanner hon igen oss ("the Swedish girls") och vi fick ga fore alla andra i kon! Och nu verkar all denna vantan ha lonat sig! Om typ en och en halv timme ska vi ga tillbaka och se om mannen pa en farm i Merridin har godkant oss och vill ha oss, frun har redan sagt ja! VI HAR KANSKE FATT JOBB! :D I jobbet ingick lite allt mojligt, typ laga mat, satta upp staket, jag kommer inte ihag allt.. Vi skulle dela pa en tjanst, men boende och mat ingick sa kostnaderna halls nere pa sa satt. Jag hoppas hoppas HOPPAS att vi far det! Det skulle gora mig saaa glad! I och for sig ar jag redan glad, i forskott. Hoppas!


I ovrigt har vi de senaste dagarna besokt Scarborough Beach och sett (och kant pa) Indiska Oceanen for forsta gangen (och vi sag surfare! :)) och igar gick vi runt i King's Park har i stan, som ar en stor (jattefin) park med en massa olika vaxter fran olika delar av Australien och ovriga varlden. Jag far val lagga upp bilder sen om jag far tillfalle, just nu ar jag i Applestore, sa da gar det inte!


Ha det bra och hall tummarna och tarna och armarna och allting for oss! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar