lördag 22 oktober 2011

Nedkopplad

Jag lever! Sitter just nu pa en farm utanfor smastaden Merredin ca 270km (ungefar...) oster om Perth. Vi har ingen tackning pa mobilen och ingen tillgang till internet, vilket arligt talat har varit ganska skont! Idag har vi dock varit tvugna att lana datorn for att planera var fortsatta resa. Det verkar just nu som om vi aker harifran pa torsdag och sen aker vi till nasta jobb den 1 november. Dagarna darimellan ska vi forbereda oss infor jobbet (kopa saker vi behover och sa) ta den andra Twinrix-sprutan, kanske aka till Pinguin Island, osv. Men vi maste hora lite med vara tva (tre) arbetsgivare forst, innan vi bestammer helt.

Men ater till livet har i Merredin! Nar vi kom med taget i mandags kl 12 ungefar sa var det meningen att Bob (farmaren) skulle hamta upp oss vid tagstationen, men han kom aldrig. Vi vantade och vantade och efter ca 2,5-3 timmar ringde vi honom fran en telefonkiosk, da vi som sagt inte hade nan tackning. Det visade sig att han trodde att vi skulle komma kl 11 och att han vantat pa oss dar da, men gett upp! Han hade saklart undrat vart vi var och han hade till och med ringt Anissa pa Aussi Jobs och allt mojligt! Men han hamtade oss i alla fall och allt var snabbt forlatet! Bob, och hans fru Yvonne, ar bada jattetrevliga och speciellt Bob ar valdigt pratglad och svarar pa fragor och tar hand om oss. Var allra storsta arbetssuppgift de senaste dagarna har varit att flytta tva silos och gjuta fast dem pa tomten. Sa vi har skyfflat grus, sand och cement tills vi blivit alldeles svarta i ansiktet! Idag och igar har vi dock inte jobbat alls, sa da har vi tittat pa tv, vart ute och gatt lite och ja... inte gjort sa mycket.
     Vi har varsitt rum med dubbelsangar i! Lyx! Lunchen brukar besta i hamburgerbrod med ost och skinka (= inte sa kul...), men pa kvallarna sa lagar Yvonne maten och da ar det battre! Hon t.o.m. serverar maten pa tallrikarna! Det kanns lite konstigt :S
     Jag kanske ska namna att det ar en far- (a med ring..) och vetefarm som vi ar pa. 5000 far har han och agorna ar jattestora. Landskapet ser typ ut som falten hemma, men de ar mycket storre (och annan vaxtlighet runtomkring)! Agorna ar jattestora overhuvudtaget! I torsdags tog Bob med oss pa en liten safari/guidad tur, typ, i nagra paddockar och visade oss ett jattestort ornbo, sandalwood-trad och den riktiga bushen! Det var/ar sa otroligt vackert! Det finns aven en massa vilda kangurur har som man kan se hoppa runt pa falten morgnar och kvallar! Haftigt! Och meloner vaxer vilt pa marken. Och papegojor ar som krakor i traden (fast det ar de i stan med...).Och bobtail-odlor kryper runt i tradgarden och jag har aven hallit i en! Jag kan skriva sa himla mycket! Jag vill beratta sa mycket! Jag vill visa sa himla mycket! Jag vet inte var jag ska borja, sa jag slutar skriva istallet och aterkommer en annan gang. Med bilder. Promise! :)

Kul forresten att vissa har kommit underfund med kommentatorsfunktionen. Det ar det knappt som jag har gjort :P Men det ar alltid kul att folk bryr sig om en och vad man gor har borta i "langt-bort-i-stan" aka Australien! Ha det bra allihop, sa ska jag ocksa ha det! x

3 kommentarer:

  1. haha det är nästan bara jag som kommenterat xD

    SvaraRadera
  2. Amanda, vi följer ditt äventyr från Kalifornien! Anna m familj

    SvaraRadera
  3. "Anonym": Ta inte at dig all aran :P
    Anna: Vad kul! :)

    SvaraRadera