lördag 8 oktober 2011

I jobbsokartagen!

Varning! Aven detta kommer att bli ett s.k. "prick- och ringlost inlagg"! Sitter just nu pa Perth stadsbibliotek och skriver pa en av deras lanedatorer. Da vi har problem med att oppna hotmail-mejl pa vara datorer, sa var jag tvungen att skaffa ett  "guestpass" for att kunna ga in pa en av deras stationara datorr, dar internet och hotmail fungerar som det ska.
     Vi haller pa att skriva CV, kolla jobbannonser, mejla, kolla facebook, se vad man kan gora i och kring Perth, undersoka basta/billigaste/roligaste/finaste sattet att ta sig till Adelaide harifran, mm. Ansalange har jag svarat pa lite mejl, skrivit ett CV, blivit medlem pa en jobbsokarsida och lagt upp ett online-CV dar (worktotravel.com.au). Jag borjar bli lite hungrig, men mat far nog vanta en liten stund till i alla fall. Jag far se vad Cattis sager om mat snart! :)
     Tidigare i dag var vi pa Western Australian Museum, ett mini-naturhistoriskt museum kan man kanske saga, med dinosaurieben, olika vackra stenar och mineraler, uppstoppade djur, faglar och fjarilar, en utstallning om aboriginerna, mm. Gratis intrade och det var jattefint! Jag lovar att jag ska lagga upp bilder senare! :)
     Bankmotet igar gick forresten bra. vi har nu varsitt kort Matercard-kort kopplat till vara bankkonton hos Commonwealth Bank. Vi trodde att de skulle skicka korten och alla papper via mejl, men de var redan klara, sa vi fick dem direkt! Utmarkt! Men jag har inte fort over nagra pengar an, det far jag gora senare idag.
     Nu ska jag fortsatta jobbjakten! Wish me luck! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar