fredag 8 juni 2012

Bokar på!

Jag har nu bokat en tvådagars tur till nationalparken Kakadu utanför Darwin med "Kakadu Dreams" och flyg till Cairns den sjuttonde juni! Dyrt som satan med flyget ($325 totalt)! Inga sista-minuten-priser här inte, här är det "early bird" som gäller.. Kunde inte nån sagt det lite tidigare?! Detta var det billigaste som fanns som passade mig.

Jobbar på ett inlägg om min sexdagars tur, men bilduppläggningen vill inte samarbeta riktigt. Beror antingen på blogger eller internetet här tror jag.. Nån som har samma problem? Texten är i alla fall klar, men som den bloggperfektionist jag är vill jag inte publicera den utan bilderna!

Idag har jag suttit halva dagen vid datorn, tvättat, ätit på Maccas och handlat lite på Coles. Nästan shortsväder när solen är framme! Första intrycket av Alice Springs är annars att det är ganska litet, mycket outback- inspirerat (många vita 4WD med röd lera på..), många aboriginer som hänger runt och ja, jag skulle inte vilja bo här. Jsut nu är ju vädret ganska bra, men på sommaren är det fruktansvärt varmt och inget vatten nånstans. Det är väldigt långt till allt, så man måste gilla outbacklivet och den vidsträckta öknen om man bor här. Nej, inte min stil, inte året runt. Bara i fyra dagar.

Fick för övrigt en smärre chock när jag kollade min kontostatus förut. Jag har pengar, men det har minskat... Jag gillar inte när det minskar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar