torsdag 28 juni 2012

Sammanträffanden

Cairns ar konstigt. Ett bevis pa hur litet varlden, Australien och speciellt backpackervarlden i Australien faktsikt ar. Forra sondagen, dagen jag kom hit, stotte jag ihop med en av killarna fran vart lilla gang i Gumeracha (kanske redan skrivit det?), igar traffade jag amerikanen fran Groovy Grape-touren till Alice Springs, Leif, min buddy och nu f.d. rumskamrat, motte tva av hans kompisar i dorren forsta dagen pa Pro Dive-kursen. De hade rest ihop och kopt bil tillsammans i soder, men sedan rest pa varsina hall i manader och nu alltsa lyckats boka samma kurs och samma startdatum, for en kurs som startar sex dagar i veckan. Och hade jag inte bytt hostel hade jag formodligen inte mott amerikanen igen (bor pa samma). Och hade jag inte gatt den vagen jag tog till "the Woolshed" for min gratis middag den kvallen hade jag val aldrig sett Nico fran Gumeracha igen. Det ar galet hur slumpen funkar ibland. Leif hade aven stott ihop med massa andra fran diverse bussturer och hostelrum och Cattis moter folk som reser samma vag som henne nerat hela tiden ocksa tydligen. Bevis pa att man varit har for lange? Hon ar for ovrigt pa surfcamp i fem dagar nu. Lat helt fantastiskt grymt!

Sag mitt livs andra wet t-shirt-tavling igar pa "the Woolshed". Intressant. Har aven gett mig in i jobbsokardjungeln igen ocksa. Har kommit pa att jag inte vill tillbaka till Gumeracha, utan vill ha ett "riktigt" jobb (ej farmjobb, blaaa!) narmare stan. Men det ar svart! Har suttit tre timmar pa Maccas idag! Sa trott nu... (och anda sitter jag framfor en dator igen :P). Har lagt ut annons pa gumtree. Ni vill ine veta vad jag fatt for svar hittills, haha! Vad forvantade jag mig... :P
     Bra nyheter ar att de har sankt priset pa flyg mellan Sydney och Adelaide alla datum efter 17/7 till $79. Det daliga med det ar dock att nu kan jag inte bestamma mig nar det ar bast att aka.. Forut var 19:e billigast sa tankte da, men nu... Kanske tar nittonde anda. Fem hela dagar i Sydney borde val racka. Da har jag ju lita tid att soka jobb i Adelaide ocksa, ga runt med CV och sant. Tankte anvanda min voucher for fyra natter pa "Our House Bp." som jag ju fick for evigheter sen. Sen kan jag ringa Jong's om det skiter sig. Uahhh, jag vill inte! Det kommer vara sa kallt och sa Gumeracha igen.. Det var mysigt och hemtrevligt, men mina vyer har vidgats lite nu.. Men vi far se, kanske hamnar dar igen... Maste ju ha en inkomst! Rad?

Imorgon ar det sista dagen i Cairns! Ska boka hostel i Sydney (annu ett dilemma) och flygbiljett da formodligen. Vet inte hur ofta jag far tillgang till internet sen och hur lange den har "end of financial year"-rean haller pa. Dilemman, dilemman, dilemman... Hors sakert da!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar