söndag 17 juni 2012

Hej Cairns!

Jag är nu i Cairns! Dagen började tidigt, men senare än jag trott ändå, kl 3.37. Maken insisterade på att köra mig till flygplatsen, så till slut avbokade jag shuttle bussen och 4.10 imorse for vi mot Darwin Airport. Checkade in och allt, mötte två som jag var på tour med upp till Alice Springs, och 6.20 drygt avgick planet. Min plats hette 24D och var vid mittgången precis bredvid en liten familj med en bebis (ca 1år kanske)... Och vet ni vad denna bebis gör precis innan vi ska åka? HAN BAJSAR PÅ SIG! SÅ DET RANN ÖVER! UUSCH!! Men föräldrarna var bra och fixade det snabbt och jag fick som tur var ingenting på mig! Och de var måna om att hålla ungen tyst. :P
     Kl 9.15 lokal tid (en halvtimma plus!) landade vi. Efter lite väntan så fick vi komma ur planet, hämta vårt bagage och sen tog jag shuttle bussen in till stan. Flyttade in på mitt hostel "Corona Backpackers" lite snabbt och sen begav jag mig ut på stan. Nu sitter jag på Maccas på Esplanade. Längesen jag använde Maccas internet. Har glömt bort hur SEGT det är.. I alla fall, solen skiner, det blåser lite, det är folk på gatorna, trevligt. Ganska turistigt med många travelshops, hostel, tourcompanies, osv. Men det är ju bra för mig som är turist antar jag.. Ska snart gå och spana in var Pro Dives träningscenter och shop är och sen ska jag handla lite mat, osv. Man får gratis middag på en lokal restaurang från hostelet så behöver bara fixa frukost och lunch!
     Har shoppingsug... :S Illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar