lördag 30 juni 2012

On tour!

Jag har nu borjat min resa nerat! Fast jag har inte rort mig en millimeter soderut annu. Jag sitter nu aterigen pa "Peter Pans" i Cairns och skriver.. Idag var forsta dagen pa min tvaveckorstur och vi akte norrut for att trampa runt i lera, genomborra krabbor med spjut och ata skaldjur! Ett dopp pa stranden i Port Douglas blev det ocksa. Imorgon ar vi i Cairns. De som vill far aka pa turer till rev och regnskog, mm och de flesta ska aka till revet for en ganska dyr summa pengar, men eftersom jag varit dar sparar jag mina dyrbara dollar till ett senare tillfalle. Aven om dykning lat awesome! Men, men.. mer tid att skriva om idag-dagen imorgon och kanske jobba pa brannan?
     Ikvall ska vi ga ut och ata tillsammans, pa egen bekostand.. Mycket extra maltider och massa turer att valja till som man maste betala for. Jag ska forsoka spara mina slantar sa gott det gar (men anda leva saklart!). Men jag gillar inte riktigt deras uppfattning om att en maltid i genomsnitt ligger pa $20 har.. Det behover inte vara sant. Pa restaurang kanske ja, men det finns billigare alternativ. men det ar frivilligt sa.
     Jag bor for ovrigt pa "Hides Hotel" i natt. Hotell! Jag fick en handduk och sma tvalar och grejer pa rummet! Forvantar mig hotellfrukost imorgon..! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar