fredag 22 juni 2012

Certifierad!

Jag är nu certifierad Open Water Diver! (ÄNTLIGEN!!!!!!) Och jag har precis börjat min väg till att bli en Adventure Diver, vilket innebär tre dyk till: ett nattdyk (som precis avklarats), ett djupdyk till 30 m och sen har jag valt att göra ett fotodyk. Imorgon är det vår sista dag... Jag ska skriva ett komplett, detaljerat och ev. långt inlägg (med bilder) när jag har tid, men jag kan ju sammanfatta tiden här med att vi dyker ofta, äter ofta (och otroligt gott) och har kul! Jag vill leva på den här båten för evigt! Såg en 2 m sköldpadda förut. Och jättemusslor. Och en liten rocka. Och mängder med fina fiskar. Och massor av olika koraller. Det är så häftigt! Imorgon ska vi gå upp 5.45 för att dyka djuupt.. Vilket uppvaknande!

PS: Som Open Water Diver kan man  dyka till 18 m. Adventure Diver-kursen kostar $175 extra (+ $35 i kamerahyrning) och är ett steg till Advance Diver, som kräver två dyk till. Billigt med tanke på att boende, båt, mat och instruktör redan är betalda här och inte behöver betalas igen för en hel kurs till. Och det gäller hela livet. Och att kunna dyka till 30 m öppnar upp många fler möjligheter för framtida dyk. Jag dyker med PADI. :DS

Ville bara säga det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar